وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار استان قم با حضور رئیسی افتتاح شد بلوغ ایران در حوزه دانش و صنعت هسته‌ای
سرخط خبرها

واکنش تل‌آویو به درخواست آفریقای جنوبی از لاهه درباره حمله به رفح

  • کد خبر: ۲۱۲۰۹۶
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
واکنش تل‌آویو به درخواست آفریقای جنوبی از لاهه درباره حمله به رفح
رژیم صهیونیستی در پی درخواست دولت آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی تصمیم این رژیم برای حمله شهر رفح، با تلاش برای توجیه جنایات جنگی خود، ادعا‌هایی را علیه آن مطرح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رژیم صهیونیستی، روز پنج‌شنبه، آفریقای جنوبی را به سوء استفاده از دیوان بین‌المللی دادگستری به واسطه درخواست برای اقدامات تازه علیه برنامه ارتش این رژیم برای گسترش حملات زمینی به شهر رفح در جنوب غزه متهم کرد که حدود ۱.۴ میلیون فلسطینی به آن پناه آورده‌اند.

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد که رژیم صهیونیستی درخواست آفریقای جنوبی را «عجیب» و «بیجا» تلقی کرده است.

این رژیم مدعی شد که شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه لاهه مبنی بر نقض کنوانسیون منع و مجازات جرم نسل‌کشی «به کلی از نظر واقعیت آن و از لحاظ قانونی بی‌اساس»، «از نظر اخلاقی متناقض» بوده و «سوء استفاده از کنوانسیون نسل‌کشی و خود دادگاه است.»

تل‌آویو در بیانیه خود با ادعای پایبندی به قوانین بین‌المللی در حملاتش به غزه، استدلال کرد که این دادگاه تاکنون، حکم خود را درباره برخی اقدامات صادر کرده است و هیچ تغییر قابل توجهی در غزه انجام نشده است که مستلزم اقدامات تازه باشد.

رژیم صهیونیستی همچنین آفریقای جنوبی را به اطلاع‌رسانی نامناسب به دادگاه لاهه درباره اقدامات گروه حماس و استفاده از مکانیسم اقدامات پیشگیرانه نه به عنوان «سپری دفاعی» بلکه به عنوان «شمشیری» علیه این رژیم متهم کرد.

تل‌آویو که جنایت‌های جنگی آن در غزه ابراز نگرانی جدی بین‌المللی را در پی داشته است، مدعی شد که دیوان بین‌المللی دادگستری اختیار قانونی کنترل درگیری‌های مسلحانه در مقیاس کوچک در غزه را ندارد و آفریقای جنوبی را نیز به تلاش برای ضایع کردن حق ادعایی این رژیم برای دفاع از خود و تحریک دادگاه متهم کرد.

تل‌آویو همچنین از دادگاه لاهه خواست که درخواست آفریقای جنوبی برای اقدامات اضافی را رد کند.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر توسط گروه حماس علیه اراضی اشغالی، غزه را با هدف «نابودی» حماس که از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین است، مورد حملات گسترده نظامی قرار داده که منجر به کشته شدن حداقل ۲۸ هزار و ۶۶۳ نفر از فلسطینیان شده است. بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در ژانویه به تل‌آویو دستور داد که اقدامات مرتبط با نسل‌کشی در غزه را متوقف کرده و اقداماتی نیز در راستای تضمین تحویل کمک‌های بصردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

با این وجود، ارتش رژیم صهیونیستی، دوشنبه گذشته، از بمباران بخش‌هایی از شهر رفح در جنوب خبر داد که به شهادت دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی و مجروح‌شدن بیش از ۲۳۰ تن منجر شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش خود دستور داده یک طرح دوگانه طراحی کنند که به کمک آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه شوند و هم سربازان باقی‌مانده حماس شکست بخورند.

رفح شهری جنوبی در مرز غزه و مصر است که بیش از نیمی از جمعیت نوار غزه با آغاز حملات رژیم صهیونیستی، به آن گریخته‌اند.

نتانیاهو پیش‌تر از قصد خود برای حمله زمینی به رفح خبر داده بود. نظامیان صهیونیست در تدارک این حمله، حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را علیه این شهر بزرگ تشدید کرده‌اند.

در پی اعلام قصد رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح، دفتر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد دولت این کشور یک «درخواست فوری» برای بررسی این مسئله در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->